سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آون های آزمایشگاهی

Box, Muffle & Tube Laboratory Furnaces

آون ها صدها سال بخشی از آزمایشگاه ها بوده اند. برخی از اولین شیمی دانانی که دمای بسیار بالا را تجربه کردند ، با توجه به قابل اشتعال بودن بسیاری از مواد (در آن روزها ، شاید شناخته شده ، یا نه ...) واقعاً شجاعانه بودند. هنوز هم امروزه با مدرن ترین فرایندها و تجهیزات ما ، از درجه حرارت فوق العاده بالا هنوز هم در شیمی و تولید استفاده می شود. پیشرفت در کوره ها مطمئناً طی سالها انجام شده است که باعث بهبود کارایی و ایمنی می شود. با رشد و توسعه صنعت ، ما همچنین دامنه کاربرد کوره ها را نیز گسترش داده ایم.


در اینجا ، برخی از انواع آون های آزمایشگاهی را بررسی می کنیم - نحوه عملکرد و نحوه استفاده از آنها.


آون های جعبه ای و صدا خفه کن

آون  جعبه توسط Thermo Scientific


آون های جعبه ای (کوره های خاکستر نیز نامیده می شوند) در آزمایشگاه های تحقیقاتی و شیمی مدرن کاربردهای زیادی دارند. این کوره ها برای تعیین مقدار مواد غیر قابل احتراق و غیر فرار (خاکستر) در یک نمونه استفاده می شوند. برای تعیین مقدار خاکستر ، یک نمونه در کوره قرار می گیرد و برای مدت زمان معینی در معرض دمای بالا (به طور معمول تا 1100 درجه سانتیگراد) قرار می گیرد. مواد قابل احتراق و فرار موجود در نمونه سوخته و از کوره خارج می شود ، به طور معمول به عنوان گاز.


آون در حین کار در هود بخار قرار می گیرد تا امکان تخلیه ایمن گاز فراهم شود. مواد باقی مانده در کوره پس از اتمام مراحل کاملاً از خاکستر تشکیل شده است که در دماهای بالا نمی سوزد. این فرآیند معمولاً برای فرآیند خاکستر زغال سنگ و کک نفتی استفاده می شود.


 آون صدا خفه کن ، Thermo Scientific


از آون  صدا خفه کن برای بسیاری از پروتکل های مشابه کوره خاکستر استفاده می شود. استفاده از همرفت مکانیکی در این کوره ها جریان هوا را از صدا خفه کن خارج می کند ، بنابراین معمولاً نیازی به قرار دادن کوره در داخل هود بخار نیست.


برنامه های متداول برای کوره صدا خفه کن شامل برنامه های با درجه حرارت بالا مانند شیشه ذوب ، ایجاد پوشش های مینا ، سرامیک و مواد لحیم کاری و لحیم کاری است. همچنین ، پیشرفت در مواد مورد استفاده برای عناصر گرمایش ، مانند ضد عفونی کننده مولیبدن غیر قابل اشتعال ، هم اکنون می تواند درجه حرارت کاری تا 1800 درجه سانتیگراد (3،272 درجه فارنهایت) را تولید کند ، که کاربردهای متالورژی پیچیده تری را تسهیل می کند.


آون های لوله ای


از کوره های لوله ای برای سنتز و تصفیه ترکیبات ، در درجه اول غیرآلی استفاده می شود. این کوره ها از یک حفره استوانه ای تشکیل شده اند که از طریق یک یا چند عنصر حرارتی در خارج از محفظه گرم می شوند. دمای حفره می تواند تا 1100 درجه سانتی گراد برسد. علاوه بر این ، کوره های لوله به طور معمول دارای یک (یا بیشتر) حفره گرمایی هستند که می توان از طریق بازخورد ترموکوپلر کنترل شده ، مواد را برای مدت زمان های مختلف در معرض دمای مختلف قرار داد. واکنش های حمل و نقل ، به عنوان مثال ، نیاز به چندین منطقه دما در یک محفظه ، می تواند در کوره های لوله انجام شود. تولید کریستال نیز از واکنشهای حمل و نقل حاصل می شود.


آون لوله از Thermo Scientific

یک نمونه از مواد تهیه شده با استفاده از کوره لوله ، ابررسانای اکسید مس باریوم ایتریوم (YBa2Cu3O7) ، مخلوطی از CuO ، BaO و Y2O3 است. معجون با استفاده از اکسیژن در کوره لوله در چند صد درجه گرم می شود تا به نتیجه مطلوب برسد. ابررساناهای دیگر بسته به ویژگی های واکنش فردی و معیارهای کنترل ، با استفاده از "دستورالعمل" های مخصوص کوره لوله ایجاد می شوند.


ملاحظات نهایی


در هنگام انتخاب ابزاری برای تأمین نیازهای شما ، عواملی وجود دارد که باید مورد بررسی قرار گیرند ، چه استفاده از کوره آزمایشگاهی برای متالورژی ، کاربردهای نیمه هادی یا تحقیقات شیمیایی. اول و مهمتر از همه ، شما می خواهید کوره ای را انتخاب کنید که دامنه مناسب دما را برای برنامه شما ارائه دهد.


علاوه بر این ، بسیاری از آزمایشات نیاز به معرفی یک گاز فرآیند برای فرآیندهای حمل و نقل دارند. اگر برنامه شما به گاز بی اثر احتیاج دارد ، می خواهید کوره ای را انتخاب کنید که بتواند گازها را با استفاده از یک گرادیان گرم کننده وارد کند. سرانجام ، تنظیمات کوره باید مشخص شود: کوره های صدا خفه کن ، جعبه یا لوله همه در طیف گسترده ای از تنظیمات ارائه می شوند


برای دیدن طیف وسیعی از کوره های ارائه شده به https://www.d-chemi.com/laboratory-oven/ مراجعه کنید و درباره آنها اطلاعات بیشتری کسب کنید.